Bullying-ul neabordat din timp are un impact negativ major asupra tuturor celor implicați.

Prin joacă și activități interactive (în proporție de 85% din atelier) copiii învață despre principalele concepte despre bullying și despre ceea ce pot face să contribuie la oprirea bullyingului.

Înțelegând Bullying-ul:
modul 1 pentru orice clasă

În acest modul elevii înțeleg cum se ajunge la bullying, aspect esențial în a preveni și a identifica bullying-ul încă din stadii incipiente. Concret, copii vor afla:

  • ce este si ce nu este Bullying -ul
  • care sunt tipurile de Bullying
  • cine sunt “actorii” din rolurile de Bullying
  • de ce este important să prevenim și să oprim Bullying -ul
  • află și discută despre termeni (noi) cum ar fi conflictul, medierea, răutatea, nepolitețea, respectul, intenția
  • vor lucra împreună în echipe mici în cadrul unui mic proiect adhoc pentru a veni cu idei despre cum pot opri bullyingul

Îmblânzind Bullying-ul:
modul 2 pentru orice clase

În acest modul elevii învăța despre cum să se acționeze corect în situații de bullying este esențial în dezvoltarea psiho-emoțională a copiilor. Concret, copii vor afla:

  • care sunt responsabilitățile persoanelor din rolurile de Bullying
  • care sunt riscurile dacă nu se intervine din timp
  • cum să acționeze în situații de bullying
  • cum să contribuie la crearea unui spațiu de siguranță
  • vor lucra împreună în echipe mici în cadrul unui mic proiect adhoc pentru a veni cu idei despre cum pot opri bullyingul

Modulul 2 este continuarea modului 1 și se poate face în aceeași zi sau în altă zi.

Atelierele contribuie la starea de bine a copiilor, aducându-le conectareapropiere și joacă cu colegii lor și nu numai, contribuind și la dezvoltarea gândirii critice și dezvoltarea compasiunii.

Detalii şi recomandări importante

  • Activităţile se pot desfăşura într-un loc agreat împreună sau la şcoala dvs., dar e important ca în sala în care are loc activitatea să fie spațiu de joc (sala să fie pregătită înainte de a începe activitatea, eventual băncile date la perete și un cerc larg cu scaune cum este și )
  • Foarte important: cadrul didactic va rămâne în permanență în sală pe durata desfășurării atelierului.
  • Pentru a interacţiona cât mai bine cu copiii, preferăm să organizăm un atelier cu o singură clasă o dată (un grup cu 16 – 25 elevi din aceeaşi clasă). Dacă vor fi mai multe clase, atelierul va fi ţinut consecutiv, nu cu toate clasele la un loc. Calitatea relaţiei cu copiii, pe care o creăm în timpul atelierului, este foarte importantă.
  • Pentru eficienţa timpului şi efortului nostru, ne-am bucura dacă se alătură cel puţin două clase în aceeaşi zi.  
  • Atelierul durează aprox 50- 60 minute, în funcţie de dinamica grupului.
  • Atelierul este facilitat de unul sau doi traineri, în funcție de numărul de clase și de copiii din clase.
Share Button