Toate atelierele de la Școala de dragoni contribuie la promovarea empatiei, bunătății și blândeței față de propria persoană, față de ceilalți și față de mediul înconjurător
Atelierele de Îmblânzit Dragonii sunt ateliere despre cum comunicăm și acționăm nonviolent pentru copii şi tineri, adaptate pentru fiecare vârstă, prin care se urmărește dezvoltarea abilităților empatice și compasiunii.
Atelierele se organizează la cerere la invitaţia centrelor educaționale, şcolilor și părinților în activităţile din Şcoala Altfel, Săptămâna Verde, la ore de dirigenție, educație civică, dezvoltare personală și nu numai.
În timpul atelierelor se lucrează individual, în grup mic și în plen, atelierele contribuind la starea de bine a copiilor, aducându-le conectare, apropiere și joacă cu colegii lor. În același timp, contribuie și la lărgirea vocabularului de emoții și nevoi și la dezoltarea compasiunii.
.
La sfârşitul atelierelor, vor primi un document printat și vor avea și mici misiuni (aka teme) pentru acasă sau în clasă.
Ateliere despre Comunicarea Nonviolentă (aici)
- Emoțiile dragonului (grădiniță – clasa I)
- Inima dragonului (grădiniță – clasa I)
- Comoara Dragonului (clasa II – IV, modul 1)
- De vorbă cu Dragonii (clasa I – IV, modul 2)
- Explorând tărâmul conflictelor (clasa V – VIII, modul 1)
- Dansând cu conflictele (clasa V – VIII, modul 2 )
Ateliere despre Bullying (aici)
- Înțelegând Bullying-ul – modul 1 orice clasă
- Îmblânzind Bullying-ul– modul 2 orice clasă
Ateliere pentru Săptămâna Verde (aici)
- Grijă pentru Mama Pământ – atelier adaptat pentru orice clasă
Ateliere de dezvoltare personală (aici) :
- Bunătatea începe cu mine (kindness)
- Îmbrățișând Iertarea
- Cultivând stima de sine
- Recunoștința, memoria inimii
Aceste ateliere au fost create ca urmare a solicitărilor venite de la alte cadre didactice și adaptate pentru toate vârstele, atelierele fiind pentru orice clasă.
Detalii şi recomandări importante
- Activităţile se pot desfăşura într-un loc agreat împreună sau la şcoala dvs., dar e important ca în sala în care are loc activitatea să fie spațiu de joc (sala să fie pregătită înainte de a începe activitatea, eventual băncile date la perete și un cerc larg cu scaune cum este și )
- Foarte important: cadrul didactic va rămâne în permanență în sală pe durata desfășurării atelierului.
- Pentru a interacţiona cât mai bine cu copiii, preferăm să organizăm un atelier cu o singură clasă o dată (un grup cu 16 – 25 elevi din aceeaşi clasă). Dacă vor fi mai multe clase, atelierul va fi ţinut consecutiv, nu cu toate clasele la un loc. Calitatea relaţiei cu copiii, pe care o creăm în timpul atelierului, este foarte importantă.
- Pentru eficienţa timpului şi efortului nostru, ne-am bucura dacă se alătură cel puţin două clase în aceeaşi zi.
- Atelierul durează aprox 50- 60 minute, în funcţie de dinamica grupului.
- Atelierul este facilitat de un trainer. În funcție de numărul de clase și de copiii din clase, vor fi 2 traineri.
PENTRU CADRELE DIDACTICE
Pentru contribuția cadrelor didactice în organizarea atelierului pentru dezvoltarea abilităților empatice și a compasiunii la elevi, vor primi un kit format din:
1 – ADEVERINȚĂ
2 – material printat cu procesul de comunicare nonviolentă
Testimoniale de la cadre didactice
“Vă mulțumim mult pentru activitățile desfășurate în clasa noastră!
Pleșoianu Ana Maria, cadru didactic clasa I, Școala Pia Brătianu, București
Copiii s-au simțit foarte bine și au continuat atelierul după plecarea dumneavoastră. Au fost foarte încântați de coronițe și au inventat un joc al emoțiilor. Vă așteptăm cu mare drag și altădată!“
“Vă mulțumesc pentru activitățile realizate împreună cu elevii noștri de clasa a doua. Recomand atelierele desfășurate de către d-voastra deoarece sunt activități realizate cu tact și măiestrie, au ca finalitate asimilarea ludică a învățării.
Cu gând de recunoștință și mulțumire!”.
Gina Bejan, cadru didactic clasa II, Școala Little Genius , București
“Mi-a plăcut atmosfera și faptul că elevii au fost captivați de organizatori tot timpul. Am aflat că elevii mei sunt speciali. M-am simțit ca într-o familie sau o echipă. Mi-am propus ca pe viitor să încerc să realizez cât mai multe jocuri de cunoastere și de comunicare cu elevii mei. Le mai așteptăm cu mare drag pe doamnele trainer la școala noastră.”
Flueran Camelia, diriginte clasa VI, profesor de limba romana, Scoala Gimnaziala “Al.Costescu”, București
Testimoniale de la copii
Împărtășim cu drag și inima plină de bucurie câteva dintre feedbackurile lăsate de copii, când au fost invitați să discute și să scrie în grupuri mici “Cum m-am simțit și ce nevoi mi-am împlinit la atelier”
- Eu m-am simțit bine. Am învățat să socializez mai bine
- Eu m-am simțit excepțional. Am învățat să înțeleg sentimentele oamenilor
- Eu m-am simțit incredibil. Am învățat să iau inițiativă.
- Eu m-am simțit plin de energie Am învățat să fiu mai respectuos.
- Eu m-am simțit excelent. Am învățat să îmi controlez emoțiile.
Despre facilitatorii atelierelor:
Lăcrămioara Ocunschi
Expert în comunicare cu studii de psihopedagogie, coach și trainer certificat în echipe naționale şi internaționale, implicată în educaţia adulților, tinerilor și copiilor, organizează workshop-uri, programe şi tabere în care utilizează învățarea experiențială pentru a facilita procesul de învățare.
Din 2016 studiază şi practică cu bucurie comunicarea nonviolentă (CNV), dorința ei fiind de a contribui la crearea unor comunități care să cunoască şi să practice CNV.
Lăcră este părinte de adolescent şi lider cercetaş, a facilitat sute de activităţi de educaţie nonformală și a creat și coordonat zeci de tabere din 2014.
Misiunea ei este de a contribui la o lume mai bună, mai plină de compasiune. Mai multe detalii aici
Alina Neacșu
Specialist în Marketing și Comunicare, cu experiență de peste 20 de ani în companii multinaționale și în proiecte de voluntariat, Alina este facilitator de experiențe de învățare.
Certificată în metodologia SoulKids Coaching creată de Vikas Malkani, Soul Centre Singapore și absolventă a Grupului de Studiu în Comunicare Nonviolentă, mamă a unui băiețel și voluntar la Cercetașii României, Alina este pasionată să lucreze în proiecte de educație non-formală cu copiii pentru a-i ajuta să-și dezvolte încrederea în sine, să aibă o minte deschisă și să capete abilități de viață independentă.
Alina a fondat Asociația Izvoarele Bucuriei prin intermediul căreia organizează diverse inițiative pentru a sprijini comunitatea din satul în care a copilărit – Izvoarele, Jud. Dâmbovița
Înscrieri pentru ateliere și detalii:
Ne-am bucura să contribuim la o lume mai empatică şi împreună să stabilim concret cum este mai bine pentru ambele părţi. Vă invităm să completaţi formularul de la butonul de mai jos pentru a primi mai multe detalii şi a stabili următorii paşi
Rezonezi cu misiunea şcolii noastre? Susține-ne!
- Urmărește-ne în Social Media și susține-ne cu like-uri și comentarii
– Instagram https://www.instagram.com/scoaladedragoni
– Facebook https://www.facebook.com/scoaladedresatdragoni/
– intră în grupul de Facebook Prietenii Dragonilor - Distribuie această prezentare către persoane care ar fi interesate de programele noastre.
- Mulțumim cu recunoștință pentru susținere